Skip to content

Augmented Reality

Augmented reality (lietuviškai – papildyta realybė), tai technologija, kai realus vaizdas suliejamas su dirbtiniu, kitaip sakant į realybę įterpiama papildoma informacija. Paprasčiausias pavyzdys – einate mieste su specialiais akiniais ir ant realių pastatų virtualiai matote papildomą informaciją apie kavinių specialius pasiūlymus, kirpyklos darbo laiką ar vitrinoje raudonai pradeda mirksėti jums patikę batai, nes jie dabar su nuolaida.
Aišku kol kas toloka iki tokių dalykų, bet vien iš mano pateiktų pavyzdžių aiškiai matyti, kad tai turės neapsakomos įtakos mūsų gyvenimo būdui, miestų planavimui ir interjerams. Galbūt po 100 metų realiai nebebus nė vienos reklamos, visos bus virtualios. Nemėgstu spėlioti apie ateitį, todėl čia ir sustosiu ir daugiau nebesiplėsiu, nes berinkdamas medžiagą supratau, kad dar negreitai bus galimą kažką apčiuopiamesnio pasakyti. Neradau nieko įdomaus ta tema apie architektūrą ir miestų plėtrą.
Dabartinė šios technologijos padėtis yra gan primityvi. Šioje svetainėje galite atsispaudę specialų ženklą ant popieriaus žaisti su virtualiais vėjo malūnais. Pasak spėjimų, tik šio amžiaus pabaigoje tai taps įprastu dalyku, o kol kas šis dalykas neišnaudos savo potencialo. Visgi technologija man labai įdomi, todėl siūlau pasižiūrėti labai įdomu pranešimą ta temą iš šių metų konferencijos Augmented Reality Event ir lengvą, grakštų filmuką, kurį susuko Londono dizaineriai Berg ir reklamos agentūra Dentsu. Jų filmukas vertas paminėjimo todėl, kad jie pademonstravo kaip ši technologija gali būti lengva, žaisminga ir neprievartauti mūsų įkyriai lįsdama į akis, skirtingai nei daugelyje kitų video, kur rodomas futuristinis matricos pasaulis apkrautas žinutėmis ir reklamomis.

Kategorijos: Analizė.

Žymos:

Nuomonių RSS

Jokių nuomonių



HTML