Skip to content

Virusinė architektūros reklama

Šią savaitę per viso pasaulio žiniasklaidą nusirito žinia, kad Šiaurės Korėja kurpia planus statyti naują oro uostą. Apie tai rašė gizmodo, archinect, wired, dezeen, archdaily, lrytas, delfi ir su specialistais aptarė Monocle radijas. Ir tai tik keletas pagrindinių žiniasklaidos priemonių kalbėjusių apie tai.

Dauguma rašė apie tai, nes naujiena apie 200 milijonų dolerių vertės oro uostą, skirtą turizmui Šiaurės Korėjoje skamba kaip sensacija. Komentarai taip pat buvo apie akiplėšišką pinigų švaistymą ir politiką. Apie architektūrą niekas išvis nekalbėjo, turbūt todėl, kad kaip Dezeen redaktorius Marcus Fairs komentavo Monocle radijui – nėra ką išvis kalbėt apie architektūrą šitam projekte.

Bet kodėl tada aš vistiek kalbu apie šį projektą? Ne, ne todėl, kad kaip delfi rašė, oro uosto projektą kūrė lietuvis Karolis Kazlauskas, o todėl, kad autorių PLT architects svetainė neveikia. Prieš porą dienų, tik pasirodžius šiai naujienai dar veikė, o šiuo metu ji nebeveikia. Kiekviena žiniasklaidos priemonė paminėjo architektus su nuoroda į jų svetainę, galima įsivaizduoti, kad žmonių srautas padidėjo neprognozuojamai ir svetainė tapo nebepasiekiama. Šis projektas biurui padarė didžiulę reklamą, praktiškai su nulinėmis investicijomis. Jeigu tai galima pavadinti projektu. Aš nesu oro uostų specialistas, tačiau viešai pateikti planai, nors ir galbūt eskiziniai neatrodo labai rimtai ir įtikinamai. Dar keisčiau atrodo, tai kad visur pagrindiniu informacijos šaltiniu yra pateikiami labai abstraktūs PLT biuro komentarai. Žinoma, jokio oficialaus komentaro iš Šiaurės Korėjos. Todėl peršasi mintis, kad visas šis projektas ir jo pateikimas žiniasklaidai galėjo būti labai puiki virusinė reklama. Galbūt, net ir nebuvo jokio užsakymo iš Šiaurės Korėjos, jei ir buvo, tai nieko nekeičia, nes projektas yra vistiek lygiai toks pat nerealus.

Šiuo metu, kai architektūros svetainės kasdien paskelbia dešimtis projektų, norėdamos nušviesti pasaulį apie naujus laimėtus konkursus, gautus užsakymus ar šiaip įdomybes, kyla klausimas ar šiame naujienų sraute negali atsirasti visiškai dirbtinų reklaminių projektų? Juk jau turime daug konkursų vien dėl konkursų, apdovanojimų dėl apdovanojimų, todėl yra nesudėtinga sukurti provokuojančią naujieną su skambaus išgalvoto konkurso, išskirtinio užsakymo artimuosiuose rytuose projektu. Jeigu tai bus pakankamai gerai sulipdyta, pigi, greita reklama garantuota. Galbūt šiuo metu kaip tik Kinijoje flirtuojat su provincijos savivaldybe dėl naujo oro uosto užsakymo, bet dar neesat jokio pastatę? Galite puikiai pasireklamuoti, kad jau darote panašų projektą, kažkur kaimyninėje šalyje.

Galbūt taip dar nėra, bet palinkėčiau archdaily, dezeen, archinect, monocle ir kitoms, save rimtomis laikančiomis žiniasklaidos priemonėmis, kalbėti tik apie tai, kas iš tikrųjų yra vertinga, jeigu architektūros projektas nėra kokybiškas ir įdomus tik dėl noro antraštėje turėti du žodžius „North Korea“, tai derėtų šias naujienas palikti delfi. Nes niekada negali žinoti ar neužkibai ant pigaus reklaminio triuko, kuris yra tiek pat įdomus ir vertingas kaip ir kalbos apie naujo aukščiausio dangoraižio statybas (kas beje dažnai būna puiki reklama šalims, miestams ar regionams ir taip pat projektavimo firmoms).

Kategorijos: Kritika.

Žymos: , , ,

Nuomonių RSS

Jokių nuomonių



HTML